Πτωτικά κινείται και η παγκόσμια αγορά των tablets

3 Νοεμβρίου, 2022
l.michalopoulos@soliddop.com

Σε πίεση παραμένει η παγκόσμια αγορά tablets και Chromebook, καθώς μετά από μια διετία συνεχούς ανόδου, εν μέσω πανδημίας, η αγορά υφίσταται μια σημαντική διόρθωση. Όπως συμβαίνει και με τις πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών, αλλά των smartphones, οι πωλήσεις tablets και Chromebook διάγουν μια δύσκολη περίοδο, στην οποία μείζονα ρόλο παίζει η παγκόσμια οικονομική συγκυρία και ο περιορισμός των προϋπολογισμών των νοικοκυριών και των εταιρικών budgets.

IDC: Οι πωλήσεις tablets και Chromebook υποχώρησαν και το 3ο τρίμηνο του 2022Σύμφωνα με το IDC Tracker της IDC, οι παγκόσμιες αποστολές tablet μειώθηκαν κατά 8,8% σε ετήσια βάση το 3ο τρίμηνο του 2022, φτάνοντας συνολικά τα 38,6 εκατ. μονάδες. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC, πρόκειται για το πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης για την αγορά των tablets.

Στο μεταξύ, οι αποστολές Chromebook ήταν επίσης πιεσμένες το 3ο τρίμηνο του 2022, με τον συνολικό όγκο των πωλήσεων να κατέρχεται στα 4,3 εκατ. συσκευές, καταγράφοντας πτώση 34,4% σε ετήσια βάση.

Και οι δύο αγορές έχουν πλέον μετατοπιστεί από κλάδους περιορισμένης προσφοράς σε κλάδους που αντιμετωπίζουν πρόκληση για τη ζήτηση, καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες και οι δαπάνες για την εκπαίδευση έχουν επιβραδυνθεί ενόψει της οικονομικής αβεβαιότητας».

Οι προκλήσεις

“Μετά από τη μαζική ανάπτυξη το 2020 και το 2021, η πτώση στην αγορά των tablets το 2022 ήταν αναμενόμενη. Η αγορά αντιμετωπίζει, πλέον, όχι μόνο επιβράδυνση της ζήτησης, αλλά και ορισμένους ισχυρούς αντίθετους μακροοικονομικούς …ανέμους. Παρ’ όλο που τα περισσότερα tablets (Android) και Chromebook έχουν χαμηλότερο κόστος, οι αγοραστές πλέον δυσκολεύονται ακόμη και με τις συσκευές, που έχουν μικρότερο κόστος. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτές τις αυξανόμενες οικονομικές ανησυχίες”, αναφέρει η IDC.

Ωστόσο, οι αναλυτές υποστηρίζουν τα tablets έχουν βρει, πλέον, πολλές περισσότερες περιπτώσεις χρήσης μετά από την πανδημία, από τον ρόλο τους στον χώρο εργασίας έως την προσωπική και εξ αποστάσεως μάθηση, ψυχαγωγία, ακόμη και τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε διάφορους κλάδους.

“Πιστεύουμε ακράδαντα ότι τα Chromebook θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν θεμελιώδη ρόλο στην κατηγορία των προσωπικών υπολογιστικών συσκευών, και τελικά θα αναπτυχθούν παρουσία σε σύγκριση με άλλες υπάρχουσες επιλογές. Αλλά η ανάπτυξη θα συνεχίσει να μετριάζεται, καθώς η βιομηχανία προσαρμόζεται σε αυτό το νέο περιβάλλον”, προσθέτει η ανάλυση της IDC.

Οι παίκτες της αγοράς

Οι Κινέζοι κατασκευαστές, όπως προκύπτει από τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC, συνεχίζουν να τα πηγαίνουν καλά στις αναδυόμενες αγορές όπου υπάρχει ζήτηση για συσκευές χαμηλού κόστους. Οι κυρώσεις από πολλούς προμηθευτές επέτρεψαν, επίσης, σε κινέζους προμηθευτές, όπως η Huawei, να έχουν καλές επιδόσεις στη ρωσική αγορά.

Εν τω μεταξύ, η εμφάνιση Κινέζων κατασκευαστών σε προϊοντικές κατηγορίες με χαμηλές τιμές, όπως η Realme, η Xiaomi, η Oppo, έχει τροφοδοτήσει τον ισχυρό ανταγωνισμό.

Η κορυφαία πεντάδα

Η Apple βρέθηκε το 3ο τρίμηνο του 2022 στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης όσον αφορά τις πωλήσεις tablets, με το μερίδιο της εταιρείας να φτάνει το 37,5%. Η Samsung, από την πλευρά της, διατήρησε τη δεύτερη θέση της ίδιας κατάταξης, με μερίδιο αγοράς 18,4%.

Τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC δείχνουν ότι η Amazon.com ήταν ο τρίτος στη σειρά κορυφαίος παίκτης της αγοράς tablet με μερίδιο 11,1%. Από την πλευρά τους, η Lenovo, συγκεντρώνοντας το 7% της αγοράς, και η Huawei, ελέγχοντας το 6,2% του όγκου των πωλήσεων, ήταν οι δύο κατασκευαστές που συμπλήρωσαν το “top 5” της κατάταξης για το 3ο τρίμηνο του 2022.